čtvrtek 29. října 2015

Recenze: Circus

Je tahle kniha natolik bláznivá nebo to jsem já, kdo je tady blázen? Tuhle otázku si budete klást už od prvního dílu, nicméně u Circusu snad nejvíce. Insanity i Figment, první a druhý díl, jsem vám tu již dávno vychválila a tak už ani nevím, co vám vlastně o třetím díle Circus říci. Snad jen to, že tenhle naprosto fenomenální díl překonal své dva předešlé.

Čemu Alice Wonder a Carter Pillar tentokrát čelí? Na scénu konečně přichází Kloboučník se svým jedinečným cirkusovým představením. Jenže ouha. Ztratil se mu králík a ten králík má čirou náhodou v břiše bombu. Celá Anglie je tak na nohou. Bomba může kdykoliv vybuchnout. Radost z toho má britská královna alias Srdcová královna, která nestojí o nic jiného, než zničit celé lidstvo a vládnout světu.

Circus je beze sporu mým nejoblíbenějším dílem. Je sice celkem krátký, nicméně obsahově naprosto dostačující. Sama jsem se nestačila divit, co všechno se v knize nacházelo. Cameron Jace se tentokrát zaměřil více na samotná monstra z říše divů a na to, proč v našem světě páchají tolik zla. Na to, co stojí za jejich jednáním. Tak trochu jsem je začala mít raději. Na knize je vlastně skvělé i to, že žádná záporná postava není úplně záporná a naopak žádný hrdina není úplně hrdina. To, kdo je vlastně ten špatný a dobrý, se velmi často mění.

Tentokrát máme také možnost zjistit něco víc o Alice, její minulosti a rodině. Tohle mě už od první knihy velmi zajímá.  Autor si však v tomhle ohledu se čtenáři hraje na babu. Stále toho nevíme příliš. Celou pravdu odhaluje opravdu velmi pomalu a i přesto vše doufám, že se brzy vše dozvíme. Jedna informace se však konečně odhalila a to, zdali je Alice pravá Alice z říše divů či ne. Co myslíte? Jo, a také se tam objevuje nový kluk. Ale jen na chvilku.

U Circusu mě velmi bavila akce a dobrodružství, hledání králíka s bombou a králičí nory. Nevím, jak to Cameron Jace dělá, že z jedné knihy dokáže vytvořit něco tak dokonale promyšleného, čtivého a vtipného. Série Mad in wonderland je moje srdcová záležitost a doufám, že si jí přečte co nejvíce z vás. Jen do toho!

Název: Circus
Série: Mad in Wonderland
Autor: Cameron Jace