úterý 7. dubna 2015

Crimson bound | Červená Karkulka versus démoni

Převyprávění pohádek či jiných klasických příběhů se v poslední době stávají mnohem populárnějšími než kdy dříve. V loňském roce mě uhranula kniha Cruel beauty inspirovaná Kráskou a zvířetem, nelze se tak divit, že jsem se pustila i do autorčiny nové knihy Crimson bound, která pojí nejen příběh Červené karkulky, ale také jeden z příběhu bratří Grimmů nazvaný Bezruká dívka

Crimson bound není vůbec jednoduchá kniha. Autorka si doslova libuje v dokonale vykreslených světech a postavách, což rozhodně není na škodu (spíše naopak), ale v tomto případě jsem se (alespoň já) moc neorientovala a musela číst doslova každé slovo. Stačilo by totiž přeskočit pouhé dvě tři věty a už bych se v něčem ztrácela či rovnou netopila. Ona hlavně celé záležitost s démony a jejich fungováním šla tak trochu mimo mě. Za to, jak parádní svět vytvořila, palec nahoru, ale za to, jak komplikované to celé bylo, palec dolů.

Zápletka zajímavá, ale že by mě nějak zvlášť bavila? To se říct nedá. Oproti Cruel beauty, kterou jsem milovala od začátku do konce, tohle o Crimson bound říci nemůžu. Nejde o to, že by nebyla čtivá. Čtivá byla. Nejde ani o to, že byla málo akční nebo vtipná, protože to byla také, ale něčím mi nesedla a já si jí nedokázala užít tak, jak jsem doufala. Nedostala se mi pod kůži a ani se mi chvílemi do knihy dvakrát nechtělo. Autorčino psaní ale miluji a to mě u knihy drželo nejvíce. Tajemnější a opravdu strašidelnější styl psaní jednoduše nepotkáte.

Největším problémem pro mě byly hlavní postavy. Nebyla jsem schopna se do nich vcítit nebo si je alespoň oblíbit. Rachel byla velmi uzavřená, nepříliš přátelská dívka, u které jsem nenarazila na nic, co by se mi líbilo. To samé platí i o princovi Armandovi. Ono už jen jeho jméno zní prapodivně. Jako plus vidím snad jen to, jaký vztah mezi sebou tihle dva měli. Rozhodně to nebyla láska. Nesnášeli se, neustále se provokovali a navzájem jeden druhého dráždili. V tom byla alespoň ta špetka vtipu, která knihu udržela pohromadě.

Skvělý nápad, úžasně vytvořený magický svět, ale neskutečně komplikovaný a zapeklitý. Crimson bound rozhodně má velký potenciál a plno čtenářů z ní bude paf, ale já ne. Pro mě je tento příběh takovým průměrem a pevně doufám, že další autorčiny knihy, které plánuje (především ta, inspirovaná Romeem a Julií a nekromanty), budou lepší. Kniha vyjde už za necelý měsíc, tak jsem zvědavá, co na ní řeknete vy.