pátek 17. dubna 2015

Cracked | Držte si klobouky... nebo spíše duše

Cracked jsem měla v hledáčku již pěknou chvíli a i přesto, že jsem si jí dokonce i pořídila, zůstala dosti dlouhou dobu nepřečtená. Kdykoliv jsem se rozhodovala, co dalšího číst, něco mi na anotaci nesedělo. To je trochu paradoxní, jelikož mě právě její anotace zprvu zaujala. Pokud vás tato kniha něčím láká, tak právě na anotaci nedejte. Ta, která je přímo na knize, je o mnoho stručnější a ději knihy se podobá jen okrajově. Obsah knihy je oproti obálce a anotaci díkybohu mnohem zajímavější.

"Relax," I whisper. "You're already dead."
Her eyes fill with tears and I roll mine. Ghosts.

Knihu, jejíž hlavní postava je v nitru dobrá, ale svou podstatou jednou z těch záporných, jsem ještě nečetla a divím se, že takových příběhů více není. Meda je nezávislá, sarkastická a neskutečně vtipná. Nejde o žádnou povrchní náctiletou holku. Život jí naučil, že pro někoho jako je ona nic jako šťastně až do smrti zkrátka není. Jenže situace se změnila a její život nabírá na obrátkách. U Cracked jsem tak byla doslova přikovaná a dychtivě hltala každou novou kapitolu. Jak styl, postavy, atmosféra tak i samotná zápletka, to vše mi zcela sedlo a já tak tuhle knihu po právu můžu označit jako jednu z mých nejoblíbenějších.

Autorka však pro svou sérii nezvolila nic netradičního nebo originálního. Vsadila na démony a (v podstatě) anděly. S tímto motivem a svou vlastní myšlenkou si však krásně pohrála a výsledek ani zdaleka nepřipomíná jiné klasické paranormální knihy. Osobně mě v příběhu zaujalo to, jak do něj Eliza Crewe zakomponovala rytíře kulatého stolu. Dohromady to totiž vůbec nepůsobilo lacině, ale naopak.

Skvělé jsou také vedlejší postavy, které si nešlo nezamilovat. Chi, Uri a Jess. Tito tři přátelé se přes noc staly součástí Medina života a bez nich by už nic nebylo takové, jaké by si Meda přála. Dříve o přátelé nestála, ale nyní by za ně položila život. Právě Jess jsem si oblíbila ze všech nejvíce. Někdo by řekl, že je nepříjemná a neustále negativně naladěná, ale právě to se mi na ní líbilo. V kontextu s příběhem to bylo tak trochu to pravé ořechové.

Cracked se mi tak moc zalíbila, že jsem jí jako jedné z mála letos dala pět hvězdiček. Zcela si je zaslouží. Vůbec by mi nevadilo, kdyby kniha měl třeba tisíc stran. Četlo se to skvěle, zápletka i postavy na jedničku a vše ostatní jednoduše perfektní. Nemám co vytknout. Opravdu knihu nesuďte podle anotace. Ta vám ani trochu nenapoví, jak skvělá a hlavně vtipná kniha je.