středa 8. dubna 2015

All fall down | Ani na ambasádě není bezpečno

All fall down nezačíná zrovna nejzajímavěji. Dalo mi práci dostat se přes prvních řekněme sto stran. Během nich se nic zajímavého neudálo a sama jsem se teprve začínala orientovat v ději a v postavách. Ve chvíli, kdy se děj začal rozvíjet, mě to začalo bavit.  Hlavní hrdinka Grace má velké odhodlání a trvá na tom, že vraha své matky najde, ať se stane, co se stane. Skvělou a netradiční atmosféru knize dodává prostřední ambasád a přísná mezinárodní politika.

Přestože příběh není o humoru, jedna věc se mi zdála doslova komická. Nemůžu si pomoci, ale knihy, které se odehrávají v současnosti a jsou navíc zasazené do kompletně vymyšlené země, mi díky tomu přijdou tak trochu divné. Vymyšlené státy mi prostě nesedí a nesednou nikdy. V případě All fall down hlavní hrdinka pobývala v zemi jménem Adria (pokud si jej pamatuji dobře). Jednoduše divné.

Dále jsem měla občas problémy s tím, jak autorka vykreslila fungování ambasád a tak. Většina z vás si toho pravděpodobně vůbec nevšimne, ale když máte za sebou čtyři roky diplomatického protokolu, tak vás pak každá maličkost začne štvát.

Zápletka této knihy je doslova skvělá. Jak jsem již řekla, takovéto knihy často nečtu, ale protentokrát mě s hlavní hrdinkou bavilo odkrývat pravdu a hledat vraha. Bylo to něco jiného a rozhodně zajímavého. Zvrat, který na vás čeká v samotném konci knihy je fenomenální. Buď vás už napadne na začátku, nebo budete stejně jako já tápat a pak vás zcela překvapí. Obvykle jsem schopna tak trochu říct, co se asi stane, ale u All fall down jsem ani trochu netušila. Myslím, že Ally Carter odvedla úžasnou práci a dokonale si se svým jedinečným příběhem pohrála.

Název: All fall down
Série: Embassy row #1
Autor: Ally Carter