pondělí 18. srpna 2014

A beauty so beasty | Tahle kráska je tak trochu zvíře

Má vše, co jen může dívka chtít. Luxusní dům, nejmodernější oblečení, milionové auto a šperky a nemluvě o vlastní služebné, kuchařce a dalších sloužících. Jedno jí však chybí – srdce. Taylor nikdy s nikým nezacházela pěkně. Vše, co má, bere jako samozřejmost. Neprojevuje lásku, radost, nic. Jednoho dne mizí Taylořin velmi cenný diamant a první podezření padá právě na její osobní služebnou Celeste. Dalšího dne se u jejích dveří objevuje Adam – syn Celeste. Žádá, aby jeho matku očistila od křivdy. Taylor souhlasí, ale má požadavek – Adam zaujme místo Celeste a stane se jejím osobním sluhou. Chce, aby někdo, kdokoliv, zaplatil. S Taylor se, ale začíná dít něco zvláštního a její nesmyslné pomsta ustupuje do pozadí. Musí, za pomoci Adama zjistit, co se s ní děje a přednostně kdo ve skutečnosti je.

Knihy od RaShelle Workman mám v merku už opravdu dlouho. Spisovatelka píše jako na běžícím páse a tak o jejích knihách slyším velmi často. Ty jsou navíc často na Amazonu ke stažení zdarma či za velmi levno a tak jsou i poměrně snadno dostupné. Sama jsem si navíc v poslední době opravdu oblíbila retellingy neboli převyprávění pohádek. RaShellina nejnovější nová kniha A beauty so beastly je moderním převyprávěním pohádky Kráska a zvíře a já bez toho, abych o ní věděla něco více, jí měla už několik týdnů předem předobjednanou. Neodolala jsem. Jak jinak.

Žila, byla Kráska a ta obětovala svůj život pro otce. V tomhle případě žil, byl Adam, který se obětoval pro to, aby jeho matka nemusela do vězení. Kráska a zvíře v jednom Taylor se chystala jeho utrpení řádně užít. Tahle moderní verze je velmi odlišná od všeho, co se dá nazvat příběhem kráska a zvíře. Zpočátku jsem si nebyla vůbec jistá, co se z toho vyklube. Začátek knihy mi přišel jako perfektní parodie. Opravdu jsem se smála téměř na každé stránce a říkala si, zdali to autorka myslí naprosto vážně. Přišlo mi to celé neskutečně hloupé a beze smyslu. Pokud bych opravdu v tu chvíli přestala číst, tak bych o knize nemluvila jinak, než jako o neskutečné kravině. Já si ale říkala, že to přeci tak hloupé být nemusí a třeba to má autorka nějak jinak promyšlené a naplánované.

Také, že měla. Přibližně po třetině se do knihy vkrádají nové, zajímavé prvky, které mě osobně pohltily a nenechaly knihu odložit. Už jsem v tom neviděla jen ten hloupý začátek, ale něco, co má potenciál, jen se moc nepovedlo to čtenáři odprezentovat. Chvíli to trvalo, než se opravdový děj objevil na scéně. V tu chvíli člověk vidí, že to rozhodně není obyčejné převyprávění pohádky. Autorka příběh obohatila o moderní nadpřirozeno. Hlavní hrdinka Taylor se musela zpočátku cítit asi jako Clary z Nástrojů smrti. Zčistajasna objevila svět, o kterém se jí nezdálo. Svět, ve kterém existuje téměř vše.

Když porovnám to, co jsem před sebou měla na začátku a potom na konci, tak vidím neskutečný pokrok. Kniha se ohromně změnila k dobrému. Dostalo se místa i na nečekané zvraty a velká překvapení. Příběh jsem si moc užívala a byla zvědavá, co ještě může přijít. Ať to zní vůči začátku jakkoliv nečekané, tak obdivuji to, jak RaShelle Workman celý příběh poskládala dohromady. Nedržela se jen u klasické pohádky, ale přidala i svou vlastní řekněme mytologii.

Na samém konci jsem byla jako přivařená. Moc se mi to celé líbilo a neskutečně bavilo. Způsob, kterým se příběh začal odvíjet, byl na jedničku s hvězdičkou. Ukázalo se, že kniha nebyla taková, jaká jsem si myslela, že bude. Je to důkaz toho, že je lepší nevěřit prvnímu dojmu a dát knize šanci. A beauty so beastly se v mých očích proměnila v aspirující knihu na jednu z mých oblíbených ze self published knih. Jak jsem zmiňovala, děj se opravdu vytáhl a rozhodně budu netrpělivě očekávat další a další knihy z této série. Proč? Je tam Adam!

Název: A beauty so beastly
Série: The beastly series #1
Autor: RaShelle Workman